2011. január 14., péntek

És még mindig kevert süti, most kakaós



Ez a recept egy alapreceptem, sokszor, sokféleképp sütöm, hisz nagyon egyszerű, gyors és olcsó.
  A tojást a cukorral kicsit habosra keverem. Hozzáadom a margarint vagy zsírt és a kakaót, jól elkeverem, majd belekerül  a sütőporral elvegyített liszt és a tej. Egyneművé kavarom.
Eddig tart az alap recept, itt már lehet is sütni.Egy finom, puha kakaós kevert sütit kapunk amit megtölthetünk lakvárral , de készült már belőle torta is.
  A mostani sütemény készítésénél az egyneművé kavart tésztához dobtam még egy bő maréknyi dióbelet, amit egy zacskóba téve húskalapáccsal összetörtem, fél tábla étcsokoládé, cca 3 miliméter vastag forgácsokra vágva ráadásként 2 púpos evőkanál csokis capuccino port is ( ami nem akart elfogyni már egy ideje ).
  Sütőpapírral bélelt tepsibe öntöttem és 200 fokra előmelegített sütőben , amit 5 perc után visszavettem 175 fokra tűpróbáig sütöm.
Ez az adag egy 30x20 cm nagyságú tepsihez elég. A normál gázsütő tepsijébe 1,5 adagnyi kell.

Hozzávalók:
- 1 tojás
- 25 dkg cukor
- 5 dkg margarin vagy zsír
- 3 dkg jó sötét kakaópor
- 25 dkg liszt
- 2,5 dl tej
- 1 cs sütőpor
A következő adalékok opcionálisak:
-  tört dióbél
- capuccino por
- csokoládé
- bármilyen gyümölcs vagy befőtt a tetejére
- lekvár darabok vagy pöttyök a tetejére
- kihűlt főtt puding foltok a tetejére

 Jó kísérletezést kívánok. Az eredmény meglásd nem marad el!!!

5 megjegyzés:

  1. Kedves Anni!
    Friss asszonyként és anyaként, gyors nasireceptet keresve találtam Rád. Kakaósan-diósan egy kis rumaromával bolondítva pár perce készült el a süti. Isteni finom! Nem tudom, lesz-e ideje kihűlni?! :) Köszönöm - köszönjük Neked!
    Ani

    VálaszTörlés
  2. Nagyon köszönöm, azt gondolom, a hasonló reagálások miatt érdemes blogot írni.
    Szombaton én is ezt sütöttem, az alap tésztához 1 evőkanál instant kávét és 1 bő marok darabosra tört diót kevertem. A megsült és kihűlt tésztát ketté vágtam, a két lap közé krémet töltöttem, amit 1 cs csokis pudingporból 1 bő evőkanál instant kávéból és 3 dl tejből főztem. Kihűlés után 15 dkg margarin és 15 dkg cukor habos keverékével házasítottam. Így is fantasztikus volt.

    VálaszTörlés
  3. Ma delutan kiprobaltam eperrel Isteni finom lett. Nalunk sem volt ideje kihulni koszonom Anni :) Meli

    VálaszTörlés
  4. Most kezdek hozzá, szedtem egy kis tál meggyet, azzal. Köszönet a jó kis receptér

    VálaszTörlés
  5. Egyszerű és nagyszerű süti! :)

    VálaszTörlés