2011. január 15., szombat

Fánk + öntet,a fánk puding és almatöltelékkel, az öntet gyömbéres- mézes


Bevallom őszintén, TücsökBogár 40. VKF kiírása beindította az ízlelő bimbóimat és velük együtt a fantáziámat is. Ugyanis fánk függő vagyok.És mint már azt hiszem írtam is, gyömbérfüggő.
Miután olvastam a kiírást, napokon át motoszkált bennem ez a fánk+öntet dolog. És egyszerre csak megvolt az idea.
Már csak a megvalósítás hiányzott.
Egy békés napon, mikor nem zavart senki és semmi, belevágtam!!
A langyos tejben megfuttattam az élesztőt 2 ek cukorral. Mikor már jó habos volt, hozzáöntöttem a szintén langyos lisztet, az olvadt margarint, a tojást, pici sót és kidagasztottam. Letakarva kelesztettem míg duplájára nőtt.
Közben megfőztem egy vaniliás pudingot,és hagytam hűlni, hogy besűrűsödjön.
Egy nagy szem almát cca 2 centis kis hasábokra vágta.Cukros,vaniliáscukros citromos vízben megfőztem. A víz egy ujjnyit lepje el az almát.Mikor megpuhult, ez csak pár perc, szűrőlapáttal kiszedtem az almát a léből és helyette a nagyon picire vágott gyömbért dobtam kevés reszelt citromhéjjal. Puhára főztem ezt is és a levét sűrűn folyósra  forraltam be.Hagytam ezt is hűlni és szinte már hidegen hozzákevertem a mézet.
 A megkelt tésztát kinyújtottam 5-6 mm vastagra és pohárral kiszaggattam.Fele korongot megpakoltam pudinggal és almával, ráborítottam egy üres tésztakorongot, kicsit a széleket lenyomkodtam, és a deszkán hagytam ismét kelni, kb 30 percet.
Óvatosan forró olajban kisütöttem.Íme az eredmény.

A maradék tésztát, ami a szaggatás után maradt, összegyúrtam, kelesztettem és kinyújtottam bő egy ujjnyi vastagra.Ujjnyi csíkokat vágta belőle, ezekből lettek " szivar fánkok"
A csíkokat tovább darabolva, mint a nudlit,  született a "party fánk" ami nagy sikert aratott a családban.

Hozzávalók:
- 1 kg liszt
- 6 dl tej
- 10 dkg margarin
- 1 tojás
- 4 dkg élesztő
- 6 ek cukor
Olaj a sütéshez

- 1 cs pudingpor, vaniliás
- 4,5 dl tej
- 3 ek cukor

- 1 db alma
- 2 ek cukor
- kevés citromlé
- 1 cs vanilin

- 5-6 cm friss ,vastag gyömbér
- 3-4 kanál méz
- kevés reszelt citromhéj


-

1 megjegyzés: