2011. július 24., vasárnap

Kakukkfüves cukkini lecsó


 Ezt a lecsót valamikor réges-régen ifjú asszony koromban "töklecsó" formában kezdtem el főzni. Ha jól emlékszem egy Magyar konyhában láttam a receptet. Mivel olthatatlan vágyat éreztem már akkor is minden után ami lecsó, naná hogy kipróbáltam.
 Azóta finomodott a dolog, de gyakran elkészítem a mai napig. Főleg mikor kevés a paprikám.
A cukkinit cca 1x1 cm-s kockákra darabolom. A hagymát csíkokra, a paprikát négybe vágom először, majd metélem.. A paradicsom cikkekre vágva kerül bele.
Belerakosgatom egy magasabb falú serpenyőbe, megöntözöm az olajjal és megsózom. Nagy lángon kezdem sütni fedő alatt, ám néha megkeverve, de kb 10 perc után takarék lángra állítom a tűzhelyet.Ha már levet engedett megszórom az aprított kakukkfűvel. Ekkor már csak párolom lassan, kiélvezve az isteni illatokat.
Ha minden átpuhult, ráütöm az egész tojásokat, és pár laza mozdulattal összekeverem. Várok míg visszaforr, és letakarva, már tűz nélkül hagyom ,hogy állás közben a tojás összekapjon.

Hozzávalók:
- 1 nagyobbacska cukkini,aminek még zsenge a bele
- 1 nagy fej hagyma
- 3 pirosas paprika, de ha nincs a fehér vagy a zöld is jó
- 3 paradicsom
- 1 kisebb ág friss kakukkfű vagy 1 mokkáskanálnyi szárított
- só ízlés szerint
- 4-5 tojás
- 1- 1,5 dl olaj

1 megjegyzés: