2011. december 12., hétfő

Tejben főtt burgonya köretnek vagy csak úgy magában



  Nálunk a köret az burgonya. Mint már említettem, zsák számra jöhet. De illene mindig más és más formában az asztalra adni. Tejszínnel már készítettem, na meg most nem is volt tejszínem. Viszont tejem az igen. Mi teljes tejet, házi tejet iszunk, nagy különbség nem lehet közte......
  1 fej hagymát apróra vágva a csíkokra szelt szalonnával( a mennyisége rajtod múlik) együtt kevés olajon lepirítok. Hozzáadom a gombát( 1 bő marékkal tettem bele), majd még így együtt is sütöm nagy lángon, hogy a gomba levét elsüssem. Ekkor kerül mellé a megtisztított darabolt krumpli( a kosztosok mennyisége és minősége a meghatározó).
Párszor átkeverem és felöntöm annyi tejjel, hogy épp ellepje, sózom, borsozom, megszórom aprított rozmaringgal.
Ezen a ponton én közé tettem a csirkecombokat. Így együtt párolódott az egész. Forrásig figyelem, ugyanis képes kiforrni a tej, majd takarékon, fedő alatt, kis nyílást hagyva, párolom készre.
ire a tej elfő, szép pirosra sül az alja, amiért nálunk bizony harc folyik.

Nem árt szemmel tartani, mert ha kicsit is nagyobb a tűz alatta, felhabzik és kiforr.
  Igazi egytálétel vált belőle.
 Vigyázat, így együtt nagyon kiadós, laktató.
Csirke nélkül savanyúsággal önálló életet él, príma gyors vacsi válik belőle.

1 megjegyzés: